Καίω θερμίδες σε κατάσταση ηρεμίας;

Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου 2014 8:06 πμ |

alt

Ισχύει ότι κάποιος, ο οποίος είναι αρκετά γυμνασμένος (αυξημένη μυϊκή μάζα) καίει περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με κάποιον ο οποίος δεν γυμνάζεται (μειωμένη μυϊκή μάζα), κάνοντας τις ίδιες ασκήσεις, ακόμη και όταν βρίσκονται σε κατάσταση ηρεμίας; Ευχαριστώ, Μαρία

Αγαπητή Μαρία,

Σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτησή σας. Όντως ισχύει αυτό που αναφέρετε. Οι μύες είναι ουσιαστικά οι μηχανές παραγωγής ενέργειας στο σώμα. Με τη συστολή τους μετατρέπουν τη χημική εσωτερική ενέργεια σε μηχανική, μεταφέροντάς τη στους συνδέσμους και οστά ώστε να κινούμαστε. Οι μύες είναι ζωτικής σημασίας βιολογικό υλικό του σώματος και μάλιστα χάριν σε αυτούς ζούμε.

Για να παραχθεί ενέργεια, συστολή και κίνηση χρειάζεται καύσιμο υλικό. Αυτό το καύσιμο υλικό για το σώμα είναι οι θερμίδες. Οι θερμίδες με τη μορφή γλυκογόνου (το υλικό κατανάλωσης των μυϊκών κυττάρων), καίγεται κατά τη παραγωγή ενέργειας και βοηθά στην αναπλήρωσή της για να συνεχιστεί ο κύκλος.

Όσον αφορά το κύριο μέρος της ερώτησής σας, ένας άνθρωπος με αυξημένη μυϊκή μάζα, δηλαδή αυξημένα σε όγκο μυϊκά κύτταρα(υπερτροφία), όντως καταναλώνει περισσότερες θερμίδες σε κατάσταση ηρεμίας εν συγκρίσει με έναν αγύμναστο μειωμένης μυϊκής μάζας. Όσον αφορά τη φάση άσκησης ο πιο μυώδης είναι σε θέση να παράγει περισσότερο έργο σε χρόνο και ποιότητα από έναν αγύμναστο και μάλιστα είναι σε θέση να αναρρώσει ταχύτερα και αποδοτικότερα από τον δεύτερο. Ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό μη ξεχνάμε το κλειδί της όλης υπόθεσης που είναι η ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνουσα, υδατάνθρακες-πρωτεΐνες-λιπή-νερό-βιταμίνες κ.ο.κ.

Καλή συνέχεια, στη διάθεσή σας

Μαθιουλάκης Εμμανουήλ PhDc, Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Warnborough, UK Κλ. Καρδιακός Εργοφυσιολόγος, Κινησιολόγος, Ειδικός Αθλητιατρικής Πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΕΚΠΑ

http://www.vita.gr


10 καταπραϋντικές τροφές για το στομάχι που θα σας απαλλάξουν από τα φουσκώματα!

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014 12:08 πμ |

alt

Για πόνους και φουσκώματα στο στομάχι η λύση υπάρχει μέσα στην διατροφή μας. Δοκιμάστε τις 10 καταπραϋντικές τροφές για το στομάχι αλλά και αυτές που θα σας απαλλάξουν από τα φουσκώματα!

Παντζάρι
Το παντζάρι λόγω της περιεκτικότητας του σε μαγνήσιο περιορίζει τις κράμπες στο στομάχι.

Πατάτα
Η πατάτα έχει επουλωτικές ιδιότητες λόγω του καλίου που περιέχει, όμως μην την καταναλώνετε ψητή!

Παξιμάδι καλαμποκιού
Το παξιμάδι, αυτό που κάνει είναι να απορροφά τα γαστρικά υγρά και να μειώνει το αίσθημα του καύσου.

Γιαούρτι
Το γιαούρτι όπως όλα τα προβιωτικά τρόφιμα, συμβάλλουν στην καλύτερη πέψη της τροφής ενώ βάση ερευνών, η συστηματική κατανάλωση τους ανακουφίζει από τα ανεπιθύμητα εντερικά φουσκώματα και τη δυσκοιλιότητα.

Μπανάνα
Η μπανάνα μας βοηθά με την καταπραϋντική της δράση και από τον ερεθισμό της καούρας. Να προτιμάτε, αυτές που είναι ώριμες σε μέτριο βαθμό. Από την άλλη οι υπερβολικά ώριμες προκαλούν αύξηση των γαστρικών υγρών λόγω των σακχάρων.

Κίτρινο Μήλο
Το κίτρινο μήλο, ανακουφίζει το στομάχι λόγω της περιεκτικότητας του σε πηκτίνη.

Νιφάδες βρώμης
Οι νιφάδες βρώμης, μειώνουν την έκκριση γαστρικών υγρών, ανακουφίζουν από το αίσθημα καύσου και παράλληλα ενισχύουν τον γαστρικό βλεννογόνο.

Νιφάδες κινόα ή κεχριού
Οι νιφάδες κινόα ή κεχριού, βοηθούν στην πέψη ενώ ταυτόχρονα ανακουφίζουν από τις καούρες!

Ανανάς
Ο ανανάς λόγω των ενζύμων που περιέχει όπως η βρομελίνη, είναι κατευναστικά της οξύτητας των υγρών του στομάχου.

Παπάγια
Η παπάγια όπως και ο ανανάς χάρη στα ένζυμα που περιέχει όπως η παπαίνη, είναι κατευναστικά της οξύτητας των υγρών του στομάχου.

Αν πάλι θέλετε να αποχαιρετήσετε το φούσκωμα, τότε δοκιμάστε αυτά:

Αγκινάρα:
Τα φύλλα της άγριας αγκινάρας, είναι γνωστά για τις χωνευτικές τους ιδιότητες. Δοκιμάστε, σ' ένα ποτήρι νερό να βράσετε 1 κουταλάκι αποξηραμένα φύλλα για 5 λεπτά. Πιείτε το πριν το φαγητό.

Γλυκάνισο:
Οι σπόροι του γλυκάνισου δρουν ως σπασμολυτικό και ήπιο καθαρκτικό. Παρασκευάστε έγχυμα με 1 κουταλάκι σε μισό ποτήρι βραστό νερό και πιείτε το πριν το φαγητό. Διαφορετικά, μασήστε 5-6 σπόρους γλυκάνισου μετά το γεύμα.

Μάραθο:
Χάρη στη μαλακτική και χαλαρωτική του δράση ανακουφίζει από τον τυμπανισμό και βοηθά στην πέψη. Φτιάξτε έγχυμα προσθέτοντας 1-2 κουταλάκια ελαφρά σπασμένους σπόρους σ' ένα φλιτζάνι βραστό νερό. Αφήστε το για 10 λεπτά και σουρώστε το. Για τον τυμπανισμό πιείτε ένα φλιτζάνι πριν από το γεύμα.


enallaktikidrasi.com

http://www.pentapostagma.gr


Θέλω να χάσω λίπος. Τι μου προτείνετε να κάνω;

Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014 8:18 πμ |

alt

Είμαι 14,5 χρονών, 1,75 ύψος και 69 κιλά. Τι μου προτείνετε να κάνω για να χάσω έστω 2 κιλά; Ακολουθώ διατροφή τώρα τελευταία και δεν με ελκύουν, ούτε γλυκά μα ούτε και junk food. Επίσης θα ήθελα να χάσω το λίπος που έχω στους γλουτούς. Το ξέρω πως υπάρχουν οι λυποαποθήκες, αλλά δεν μου αρέσει. θα μπορούσατε να μου προτείνετε κάποιες ασκήσεις; Είμαι πολύ γυμνασμένη και δεν έχω πρόβλημα με τον βαθμό δυσκολίας. Ακόμα και ασκήσεις στο θαλασσινό νερό. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Χριστίνα

Αγαπητή Χριστίνα,

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την ερώτησή σου, καθώς μου δίνεις τη δυνατότητα να αναφερθώ σε μηχανισμούς μεταβολισμού για τη καύση του λίπους. Θα προσπαθήσω μέσα από αυτό το κείμενο να λύσω τις απορίες σου. Αρχικά ορθώς γνωρίζεις περί των λιποαποθηκών. Τα συγκεκριμένα τμήματα του σώματος αποθηκεύουν λίπος προς μελλοντική χρήση σε περίπτωση ανάγκης. Ενημερωτικά αναφέρω ότι οι λιποαποθήκες αποτελούνται από συγκεκριμένο αριθμό λιποκυττάρων που αυξάνουν τον όγκο τους και όχι τον αριθμό τους.

Ανεξάρτητα από αυτό και συγκεκριμένα με το ερώτημά σου, τα έστω δυο «κακά» κιλά που θέλεις χάσεις και γενικά όταν αναφέρεσαι για χάσιμο βάρους επικεντρωμένο στο λίπος ο δρόμος είναι ουσιαστικά ένας-η αερόβια άσκηση. Η συγκεκριμένη άσκηση περιλαμβάνει τη κατανάλωση οξυγόνου και σηματοδοτείται από τη 20λεπτη τουλάχιστον διάρκεια. Θα σου πρότεινα να τρέχεις, να κολυμπάς, να παίζεις τένις-βόλεϊ, να περπατάς έντονα με καρδιακούς παλμούς περίπου (bmp 130/min), σε μία πολύ πρόχειρη προσέγγιση. Ωστόσο θα αποδώσει. Από την άλλη θα πρέπει να αυξήσεις τη μυϊκή σου μάζα καθώς θα σε βοηθήσει να έχεις «καύσεις» σε κατάσταση ηρεμίας. Αυτό σημαίνει ότι θα καις περισσότερες θερμίδες ενώ δε θα ασκείσαι. Αυτό θα μπορούσες να το πετύχεις με ασκήσεις με το βάρος του σώματος (push-ups, έλξεις, καθίσματα κ.α.).

Το ότι είσαι γυμνασμένη είναι ένα πλεονέκτημα και σαφώς θα σε βοηθήσει. Θα μπορούσες, επίσης, να αυξήσεις τις εντάσεις ή τα ερεθίσματα που δίνεις στις ασκήσεις που ήδη κάνεις. Για παράδειγμα, εάν κάνεις τρέξιμο με ήπια ένταση (jogging)θα μπορούσες στο 30λεπτο να ξεκινήσεις με ήπια ένταση για 5 λεπτά, να αυξήσεις της ένταση στα επόμενα 5λεπτά, να αυξήσεις κι' άλλο την ένταση για άλλα 3-5λεπτά και μετά να μειώνεις ένταση. Να κάνεις δηλαδή διαλειμματική άσκηση. Επίσης θα μπορούσες,  σε περίπτωση που ακολουθείς ασκήσεις όπως push-ups, να αυξήσεις το χρόνο πλειομετρικής συστολής (όταν κατεβαίνεις) σε 1:2. Αυτό όμως είναι καθαρά υποκειμενικό.

Γενικά, θα πρότεινα να πειραματιστείς με τις εντάσεις τόσο στην αερόβια, όσο και στην αναερόβια άσκηση. Όπως και να' χει είσαι μικρή σε ηλικία και αυτό είναι πλεονέκτημα για την απώλεια βάρους. Θεώρησέ το μία πρόκληση για σένα, ώστε να δημιουργείς συνέχεια νέα ερεθίσματα στο σώμα σου και να το «αναγκάζεις» να προσαρμοστεί σε ξαφνικά δεδομένα που δε τα περιμένει. Τα αποτελέσματα θα σε εκπλήξουν.

Σου εύχομαι καλή συνέχεια στη προσπάθεια και είμαι στη διάθεσή σου σε κάθε περίπτωση.

πηγή: http://www.vita.gr


Αμύγδαλα για γερή καρδιά και υγιή αγγεία

Σάββατο, 23 Αυγούστου 2014 1:47 μμ |

alt

Η έρευνα του Πανεπιστημίου Aston έδειξε ότι τα αμύγδαλα αυξάνουν σημαντικά το ποσοστό αντιοξειδωτικών παραγόντων στην κυκλοφορία του αίματος, μειώνουν την πίεση του αίματος και βελτιώνουν την κυκλοφορία.

Οι ερευνητές μελέτησαν τη δράση της μικρής διάρκειας κατανάλωσης αμυγδάλων σε υγιείς νέους ενήλικες και μεσήλικες καθώς και σε άνδρες με παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου συμπεριλαμβανομένης της υπέρτασης και της παχυσαρκίας.

Επί ένα μήνα οι συμμετέχοντες κατανάλωναν καθημερινά 50 γρ. αμυγδάλων, ενώ οι συμμετέχοντες της ομάδας ελέγχου έτρωγαν όπως συνήθως. Στο τέλος του ενός μήνα οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τα αμύγδαλα είχαν υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα τους (α-τοκοφερόλης), καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και μείωση της πίεσης του αίματος, παράγοντες που μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Τα αμύγδαλα έχουν βιταμίνη Ε και καλά λιπαρά, φυτικές ίνες και φλαβονοειδή που οι ερευνητές εκτιμούν ότι  σε συνδυασμό δρουν ευεργετικά για την υγεία. Προτείνουν μάλιστα να εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή 50 γρ. αμύγδαλα σαν σνακ ή μέσα στα δημητριακά μας, τις σαλάτες ή τα φαγητά μας.

πηγή: http://www.vita.gr


Τι θα γίνει αμα βράσεις μία κόκα-κόλα;

Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014 11:31 πμ |





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελληνικό Web Directory

LinkZ.gr Κατάλογος ΣελίδωνOramazonMadata.GR - Τα δικά σου νέαReview e-ygeia

Zoogle.gr

Medicine Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryΚατάλογος Σελίδων way.gr SYNC BLOGS Findbook Search Engine/Web directoryFindbook Search Engine/Web directoryOur site is at APN Greece DirectoryIP.GR web hosting and domain registration services in GreeceΨάχνεις ΚΑΤΙ? kati.grPsakse.gr - Neemo.gr Search Engine Submission - AddMe

ListBox.gr Medicine articles
Greek-Sites.gr
ListBox.gr
Free PageRank Meter for e-ygeia.pblogs.gr/